Aktualitātes

Kāpēc rodas e-pastu nosūtīšanas problēmas?

17.04.2015

Bieži vien e-pasta nosūtīšanas problēmas rodas dēļ tā, ka publiskās IP adreses, no kurām tiek sūtīti e-pasti, nokļūst melnajos sarakstos (blacklists). Melnie saraksti tiek veidoti drošības nolūkos, lai e-pasta adresātus pasargātu no mēstuļu un surogātpasta (spam) saņemšanas.

E-pasta sistēmas ir izveidotas tā, ka tās spēj nodrošināt surogātpasta filtrēšanu, veicot e-pastu sūtītāja IP adreses pārbaudi melnajā sarakstā. Tiklīdz ir konstatēts, ka IP adrese ir iekļuvusi melnajā sarakstā, tad no šīs IP adreses sūtītie e-pasti var tikt bloķēti saņēmēja e-pasta sistēmā un nenonākt līdz adresātiem, jo e-pasti, kas tiek pārsūtīti, izmantojot melnajos sarakstos iekļautās IP adreses, tiek marķēti kā surogātpasts vai noraidīti.

Surogātpastu var sūtīt robotprogrammatūra, kas nonāk uz sūtītāja datora ar vīrusu palīdzību. Šīs robotprogrammatūras pārziņā var nokļūt sūtītāja e-pasta kontu paroles, kuras tad šī kaitnieciskā programmatūra izmanto surogātvēstuļu izsūtīšanai no klienta e-pasta adreses. Aktivizējoties šādai robotprogrammatūras ģenerēto e-pastu milzīgajai plūsmai (pat vairāki tūkstoši minūtē), sūtītāja IP adrese nonāk melnajā sarakstā, līdz ar to saņēmēja e-pasta sistēma bloķē e-pastus vai marķē kā SPAM.

CADENCE uzturētās e-pasta sistēma ir konstatējusi vairākkārtēju e-pasta sūtīšanu no vairākiem lielo interneta pakalpojuma sniedzēju, kā Lattelekom, LMT u.c, IP adresēm, kuras ir iekļautas melnajos sarakstos, līdz ar to klientiem un to sadarbības partneriem rodas problēmas ar e-pasta nosūtīšanu un saņemšanu, izmantojot šo pakalpojumu sniedzēju nodrošinātās publiskās IP adreses.

Varam minēt kā piemēru dažas LMT IP adreses, kas šobrīd atrodas melnajos sarakstos:

212.93.97.116
212.93.100.93
212.93.114.147
212.93.115.66
212.93.115.169

e-pasta sistēmas

Noskaidrot IP adresi var, nospiežot uz saites: http://www.ip-tracker.org

Lai sūtītājs pārliecinātos, vai viņa izmantotā IP adrese nav melnajā sarakstā, var pārbaudīt: http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx

Ja ir redzams, ka IP adrese iekļauta melnajā sarakstā, klientam jāsazinās ar interneta pakalpojumu sniedzēju un jāziņo par problēmu, lai pakalpojumu sniedzējs pieņem mērus, savu tīklu robežās bloķējot inficētos datorus, un lai pakalpojumu sniedzējs nodrošina savu publisko IP adrešu izņemšanu no melnajiem sarakstiem.